Firemní facebooky

Posted: Prosinec 21st, 2015 | Author: Petr | No Comments »

Asi každý marketingový manager už dostal skvělý nápad (nebo skvělý úkol) rozjet firemní facebook. Je to přece tak jednoduché a hlavně je to zadarmo. Všichni přece chtějí, aby se na jejich zdi pravidelně objevovali novinky z firem, od kterých si v průběh posledních měsíců objednali dlažbu, pračku, pojištění nebo večeři.

Takže se přidá ikona Facebooku dolů do záhlaví homepage a manager osloví všechny své přátelé, aby dali like. 50 % jich ze slušnosti jejich prázdnou stránku olajkuje, aby ji při pátém příspěvku o tom, že lajků přibývá a že firma všem děkuje za tak neuvěřitlný zájem o jejich služby, navždy skryla. Ale bylo to přeci zadarmo… To nevadí, že manager se zatím mohl věnovat nějaké smysluplnější činnosti, než nastavovat Facebook, nikam se přece nemusela posílat ani koruna.

A když už se náhodou nějaký ten firemní web trochu rozjede, na většinu relevantních dotazů „fanoušků“ už nemá asi nikdo sílu odpovědět (nebo je již firma bez marketing managera, případně najatý specialista na sociální sítě, který zároveň dostal za úkol uklízet toalety, aby se nějak zabavil, čeká na feedback od svého nadřízeného, co tam může napsat).

A když už se náhodou odpovědi fanoušek dočká, je typu „Vlastimile (proč se na Facebooku oslovují cizí lidé a ještě k tomu zákazníci křestním jménem?), děkujeme Vám za Vaši reakci na naše služby, předáme dál / pracujeme na tom / nyní toto nenabízíme, ale můžete si již teď těšit na novinky, které připravujeme ;-)…

Viz třeba stránky jednoho čínského výrobce mobilních telefonů s takovým divným názvem a hokejistou v reklamě:

KAREL NOVÁK „Dobry den podporo…
velice by me zajimalo, kdy bude uvedena aktualizace pro…

PODPORA- Dobrý den Karle, je mi velice líto … odložen a nyní čekáme na na oficiální info…

Takže na FB stránkách výrobce se

«
»