Notice: Undefined index: action in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/themes/clean-home/functions.php on line 30 1000 věcí, co mě serou » #994 KDYŽ NEMŮŽU PROJÍT LEVEL V POČÍTAČOVÝ HŘE Notice: Undefined offset: 0 in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 268 Notice: Undefined variable: fontface in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 334 Notice: Undefined offset: 0 in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 268 Notice: Undefined variable: fontface in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 334 Notice: Undefined offset: 0 in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 268 Notice: Undefined variable: fontface in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 334 Notice: Undefined offset: 0 in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 268 Notice: Undefined variable: fontface in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 334 Notice: Undefined offset: 0 in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 268 Notice: Undefined variable: fontface in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 334 Notice: Undefined offset: 0 in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 268 Notice: Undefined variable: fontface in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 334

#994 KDYŽ NEMŮŽU PROJÍT LEVEL V POČÍTAČOVÝ HŘE

Posted: Září 24th, 2015 | Author: | Filed under: Attila Bič Boží | 20 Comments » Notice: Undefined offset: 0 in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 268 Notice: Undefined variable: fontface in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 334 Notice: Undefined offset: 0 in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 268 Notice: Undefined variable: fontface in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 334 Notice: Undefined offset: 0 in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 268 Notice: Undefined variable: fontface in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 334 Notice: Undefined offset: 0 in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 268 Notice: Undefined variable: fontface in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 334 Notice: Undefined offset: 0 in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 268 Notice: Undefined variable: fontface in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 334 Notice: Undefined offset: 0 in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 268 Notice: Undefined variable: fontface in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/plugins/related-posts-thumbnails/related-posts-thumbnails.php on line 334

Hry daly naší generaci hodně. Demokratizovaly naše sny. Dneska už každej může rozhodnout finále fotbalovýho mistrovství světa, osvobodit princeznu nebo pimpit s Lambem. Pamatuju si svoje nezměrný herní nadšení už v dřevních dobách, kdy na osmibitovejch sinklérech a komodorech nebyla blond princezna k rozeznání od Petera Schmeichela. Co teprve dneska, kdy díky vymazlenosti grafickejch karet začíná jít o zážitky zábavnější než skutečnost!

Přesto někdo říká, že hry jsou únik od reality. Já si to teda úplně nemyslim. Jasně, přestěhovat se do San Andreas asi neni úplně nejlepší nápad, ale jinak jsou přece emoce z her úplně reálný a občas i mnohem lepší. Když doděláte v práci prezentaci o rozšíření čolků bahenních v okolí Nižboru a šéf vás za to pochválí, můžete cítit jistý uspokojení. Každýmu je ale jasný, že se to zdaleka nedá srovnávat s tim, že vezmete samopal a vykostíte nějaký esesáky ve Wolfensteinovi.

Kromě kvalitní zábavy nám ovšem počítačové hry dávají i hodiny frustrací, zoufalství a beznaděje. A to dneska existuje internet, takže když tři dny sedíte v Machinariu v místnosti s trpaslíkem, vždycky se můžete nakonec zeptat Googlu. Ty vole, když jsem já bejval perskej princ, tak nebylo koho se zeptat, jak se kurva dostat na tu plošinu vlevo nahoře! A internet stejně nepomůže, když máte sejmout Capra Demona v nejdebilněji navržený aréně pro boss fight všech dob, kde v kamrlíku o rozloze kadibudky kromě megazlejška pobíhaj ještě dva zasraný čoklové.

Od jistý doby jsem proto na komplikovaný hry rezignoval. Dokud jsem si ovšem nekoupil iPad a neobjevil tu zrůdnou metamorfózu Bejeweled Blitz jménem Candy Crush Saga. Kdo nezná, ať nehledá, radim dobře. Čekání na ten správně barevnej bonbónek, kterej je potřeba, aby prasknul i poslední medovej medvídek, je víc frustrující než vodní levely v Super Mario Bros, kdy člověk nikdy netušil, jestli ho tlačítko skoku posune o milimetr nebo o cenťák.

Vlastně natolik frustrující, že to zásadně změnilo můj pohled na život, vesmír a vůbec. Jestliže jsem si totiž donedávna myslel, že lidi, co si u her zdarma kupujou za euráče nový životy, jsou vylízaný pitomci… no tak teď už si to prostě nemyslim, co má jako bejt.

«
»

Mohlo by vás také srát:

#524 KECY DJŮ DO PÍSNIČEK
#699 POLITICI, KTEŘÍ NIKDY NEPRACOVALI JINDE NEŽ V POLITICE
#972 PRAVIDLO O RUCE VE FOTBALE


  • Jan Sasínek

    Zrovna Candy Crush Saga je naprogramovaná tak, aby některé levely udělat prostě nešly… tj. role náhody je potlačena ve prospěch manipulace zákazníka utratit peníze. Přesně jako cinklé automaty. Takže bych se na to být Tebou, Attilo, radši vysral 😉

    • Sanya V. Juutilainen

      Naprogramovaná? Ale kdepak, to se nevyplatí (někdo ti to crackne a zaplatíš miliony na rozzlobených lidech). Ale náhoda je blbec. Těžkej level jde udělat napoprvé, když máš štěstí, lehkej nemusí jít na sto pokusů. Je to varianta točení pákou a čekání na tři správný symboly na matech, nic víc -- ale v CCS se dají vždycky přidat další levely.

      • Jan Sasínek

        To nebyla spekulace, to je prostě fakt. Ta šance na výhru není nulová, ale nule se limitně blíží a složení levelů (několik lehkých, vnadících, následovaných smrtícím) je velmi dobře promyšleno. Na výzkum maximální návykovosti a svůdnosti k utrácení peněz na mikrotransakcích se specializují celé konzultační firmy. Takže ano, vyplatí se to a děje se to u mobilních her zcela běžně. A právě Candy Crush Saga je v tomto etalonem.

        • Sanya V. Juutilainen

          A co si představíte pod pojmem fixlování a co pod pojmem šance na výhru? :)

          Samozřejmě, že levely se dělají těžké, to je účel. Zásadní je neovlivnit, co člověku spadne dolů, ale jen mu to ztížit mapou -- ale to pro mě není fixlování. Jediná místa, kde jsem zaznamenal ovlivnění jsou logicky první tutorialové levely a pak jeden konkrétní level, kde v prvním tahu je vždycky trojice, která se dá splnit, protože na začátku jsou tam čtyři kameny a level by mohl být nehratelný.

          Ono upřímně, napsat algoritmus, aby se něco „nikdy“ nedalo splnit, je v takovéhle hře celkem těžké, aby to zároveň nevzbudilo podezření :)

          • Jan Sasínek

            Fixlování není správný výraz… sociální inženýrství je přesnější. Jde jen o to vhodnou distribucí pravděpodobnosti donutit slabší povahy k nákupu. Typ a míra této distribuce ovlivňuje jak slabé ty povahy musí být.

            Napsat algoritmus, který ve vhodnou chvíli rozdělí pravděpodobnosti výskytu jednotlivých typů kostek při zachování jejich nenulovosti těžké není a protože program vždy ví, co na ploše právě má a co s tím lze dělat, je toto na úrovni algoritmizačního cvičení ze střední školy.

            A ano, jak už tak z pravděpodobností chodí, může se někomu i ten nejtěžší z levelů podařit napoprvé. A miliardě dalších ani naposté… ovšem vypočítávat si to cyklicky právě tak, aby lidé utráceli, to je to co z CCS dělá obyčejný forbes. A to prostě není nic pro mě :) Ovšem zcela chápu ty davy, které tomu propadnou a obdivuji těch pár jedinců, co to hrají bez jakékoliv platby.

          • Sanya V. Juutilainen

            Aha, tak to pak ano. Sice si myslím, že ovlivnit jen složitost levelu, přidávat sviňárny (čokoláda, apod.) a nové levely a zbytek nechat na náhodě je jednodušší a funguje stejně. Ono designovat ten algoritmus pro každý základní prvek nebo nezvyklé levely… to je lepší udělat pět levelů navíc, se kterými se průměrný uživatel bude trápit déle.
            (Poznámka bokem: nenulovost zachována být nemusí, při nulovém počtu možností se level promíchá -- což ten algoritmus trochu komplikuje, pokud to má vypadat „přirozeně“)
            Za obdiv děkuji, bez jakékoliv platby levely 266 / 195 (což z počtu 1235 / 665 není moc, uznávám, ale teď jsem to asi rok a půl nehrál :)

      • lukas mensik

        k tematu … http://toucharcade.com/2015/09/16/we-own-you-confessions-of-a-free-to-play-producer/

        V dobe online her, kdy hra neustale komuniuje se serverem nepotrebujes ani levely programovat natvrdo. Proste upravujes dynamicky hratelnost tak, aby si zakaznika manipuloval/motivoval do nakupu. Ty automaty sou proti tomu co o tobe vi tvoje oblibena hra jeste vlastne takova sranda.

  • Desperor

    Chceš užít pocity frustrace, bezmoci a zoufalství, ale zároveň i nadšení, jásotného řevu a pýchy nad svou šikovností? Zahraj si Blackhole 😀

  • Stierlitz

    Candy Crush jsem v životě nehrál a jsem na to tak hrdej, že to vyprávím na potkání.
    Nedávno jsem ale začal hrát Warthunder a kam se hrabou jakýkoliv hopsačky. Představ si, že pět minut letíš k oblasti soubojů, najdeš prvního Messerschitta, pověsíš se mu na záda, máš ho plnej zaměřovač, už už mačkáš tlačítko v očekávání mohutnýho zadunění čtvera kanónů a triumfálního průletu ohnivou koulí, ve kterou ho proměníš… a vtom tě zezadu rozstřílí tvůj dementní spoluhráč.
    To pak praskaj žilky v očích…

    • Jakub Crha

      :-)) Občas s klukama takhle nakopneme „á-desinu“ (A-10C) v DCS, což trvá něco málo přes 10 minut v případě, že přesně víš, co děláš (pokud se to teprve učíš, nebo jsi to nějakou dobu nehrál, tak si to znásob x). Pak se letí na místo konfliktu, což je nezřídka dalších 15 minut, ale může to být klidně i půl hodiny a tam pak čekáš na souřadnice cíle od JTACu, když v tom tě zkurvačistajasna zaměří protivzdušná obrana nepřítele a pokud začneš reagovat pozdě, blbě, nebo zpanikaříš…můžeš si to zopakovat znova. Zrovna u této hry ale téměř nenervím, protože DCS -- to už není hra, ale diagnóza :-)

  • Miroslav Palouček

    Jojo candy crush to je zlo…. už jsem to nedávno podruhý odinstaloval. Prostě když jeden level jedu dva tejdny a nedaří se, tak ta hra nejni pro mě. Prachy do toho rvát nebudu. Jo hru kaufnout, sice mě to neba, ale klidně do toho pujdu, ale platit za hraní a postupy ve hrách prostě nikdy dělat nebudu. Je to podle mě cesta do pekel a když bych s tím začal už nikdy neskončím. Radši takovou hru hned smazat a jít na pivko.

  • Jakub Crha

    CCS jsem pravda nikdy nehrál. Jednou mi to ukázala osoba blízká a připomínalo mi to ty věci, co se hrávaly dříve -- třeba Zuma (což může být jen můj povrchní dojem), což už není něco, z čeho bych si dneska stříknul do trenek. Ale frustraci z hraní rozumím díky pvp titulům, které je potřeba hrát fakt dlouho, aby je člověk trošičku uměl. A u nich, když se nedaří…tak to v lepším případě odnese jen nějaká drobnost, v horším se zdemoluje polovina nábytku v místnosti. U nich google moc nepomůže. Chce to „jen“ zatnout zuby a cvičit.

  • p matej

    unik od reality? prdlajs, i Pat a Mat vedi, ze hrani her je navrat DO reality .. viz https://www.youtube.com/watch?v=ZILpLvjhQmM

  • OssoBuco

    Mno, tak můj brácha hrál zamlada Dungeon Master. Cca. ve třetím podzemním podlaží se ale jako že strašně seknul. Napsal do nějakýho herního časopisu… kde mu po třech měsících, až teda tu odpověď v „čtenářských reakcích“/FAQ zveřejnili, doporučili zmáčknout nějaký zrcadlo nebo tak nějak.

    No a pak to dohrál.

    Krásná to doba.

    • th0ca

      ano, ano. Zákysník a jemu podobné… to bylo počteníčko .

  • tomvall

    Poslední odstavec jako bych napsal já. Jen mě dostali na Farm Heroes Saga. Kurvy.

  • Marie F

    Tak jsem si u nadpisu říkala 1. „A jéje, zase křeslo pro hosta“ -- a on to Attila; a 2. „To se mě netýká, nehraju hry“ (aspoň ne ty na levely) -- ale Machinarium a perskej princ dostihly i mě. Obzvlášť zmínka o Machinariu mě potěšila. Takže jo, taky jsem si hejt užila.

  • Lyta Alexander

    Uz tri mesice jsem zasekla v Mass Effect 3. Stve me to.

    V Candy Crushi mam level 933 a nikdy jsem si nic nekoupila.

  • Zenca

    Komentář k Bejeweled Blitz před dvěma lety :)
    „Hahaha, a co teprve Candy Crush? Já tu hru nesnáším, už jen proto, že je založená na stejném systému…a že jsem ji nemohl přestat hrát po tři týdny. Okolo levelu 80 jsem přestal, zaplať pánbůh za to :)“
    omlouvám se za špatné uvozovky, bohužel nevím jak vložit ty správné. 😀

  • Dana Cumberbabe

    Ja mam CC prejdeny cely (cca kazde dva tyzdne pribudne 15 levelov, co v pohode stiham). Nevrazila som do toho ani cent. Staci zobrat kazdy den dennu vyhru. Ani jeden level nie je neprejditelny, pokial mas tie bonusy z dennej vyhry. Btw. CC je natolko hlupy, ze berie lokalny cas tvojho telefonu, takze staci ti posunut cas, zapnut hru, uistit sa,ze mas 5 zivotov, hru nevypinat a posunut cas naspat. Tadaa 😉