#893 KDYŽ SE ZMĚNÍ ROZMÍSTĚNÍ ZBOŽÍ V OBCHODĚ

Posted: Únor 17th, 2015 | Author: | Filed under: Attila Bič Boží | 18 Comments »

Tohle se naštěstí nestává zase tak často. Existuje poměrně jednoduchý pravidlo, jak zboží v obchodě uspořádat: to nejběžnější dát co nejdál, aby měl člověk cestou pro dva rohlíky a kelímek hořčice na sváču dost příležitostí uvědomit si, že vlastně potřebuje ještě uzenýho lososa a lahvinku šampíčka.

Tuhle zvyklost naštěstí regáloví inženýři v českejch samoobsluhách držej, takže změny se většinou týkaj jenom výzdoby regálů podle toho, jestli jsou zrovna Vánoce, Velikonoce nebo je potřeba vyprodat procházející plátkový sýr.

Včera jsem ovšem vstoupil do naší letenský drogerie DM s jediným přáním: popadnout vlhčený ubrousky, prosmýknout se ke kase a hodit příslušný obolus paní pokladní a to všechno pokud možno v rekordním čase, neb za tři minuty mi jela tramvaj, na jejímž stihnutí sice nezávisel život a smrt lidí na celý zeměkouli, ale z mýho pohledu to mělo důležitost podobnou.

Doběhnu na místo, kde už několik let vlhčené ubrousky během otevírací doby zevlují a lascivně se nabízejí kupujícím, jenže místo nich na mě zírají barvy na vlasy. Jakože cože?!? Mysl mi šrotuje a hledá nejpravděpodobnější vysvětlení: je to jasný, omylem jsem vlezl do Rossmana, co je hned vedle. Urychleně opouštím krám, když si všimnu loga prodejny: zde jsem přece člověkem, zde nakupuji!

Long story short: nějaký překreativnělý pošuk získal pocit, že přeházením zboží zvýší tržby minimálně o čtrnáct procent. A nejhorší na tom je to, že minimálně krátkodobě se mu to povede: obchodem bloumaly davy lidí (protože jediná paní mezi regály byla přehlacena požadavky jak server při DDoS útoku) a ze zoufalství, že nemohou najít to, co potřebovali, plnili košík věcmi, které potkali. Já tam třeba u pokladny našel tři sprchové gely, pilník na nehty a ledovou kávičku.

Že ta tramvaj ujela asi není třeba dodávat.

«
»