Notice: Undefined index: action in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/themes/clean-home/functions.php on line 30 1000 věcí, co mě serou » #881 PADESÁTKA NA VJEZDU DO PRAHY

#881 PADESÁTKA NA VJEZDU DO PRAHY

Posted: Leden 15th, 2015 | Author: | Filed under: Attila Bič Boží | 11 komentářů »

Když člověka na dé jedničce nezabije ani činaná blondýna v SUV, co si při řízení u Humpolce v příkrym kopci maluje ve zpětnym zrcátku obličej na ksicht, ani mladej řidič tiráku, co si vočipoval tachograf a zrovinka s pomocí boží a pár lajn perníku načíná pětadvacátou hodiny jízdu, ocitne se v ulici 5. května a tam ho čeká závěrečná část očistce.

Tři pruhy v každym směru, silnice hladká a rovná jak hrudník Pamely Anderson v šesti letech, široko daleko ani živáčka – a k tomu nařízená a radarama přísně střežená padesátka. Kdysi se mi stalo, že mi za Mnichovem začal téct brzdovej okruh a jel jsem až do Prahy osmdesát – připadal jsem si tenkrát, že na dálnici stojim. V padesátce na tomhle místě máte pocit, že couváte. Kdo to proboha vymyslel?

Údajně je to kvůli omezení hluku, což mi ovšem přijde absurdní. Jednak hluk auta bude souviset primárně s otáčkama, který v sedmdesátce nejsou tak moc jiný než při padesátce, protože většina aut, v nichž jsem měl tu čest vézt si prdel, řadí po padesátce o stupeň vejš. Hlavně mi ale tenhle argument dává smysl mezi obytnejma domama, který na zmiňovanym úseku prostě nejsou! Chápu, že se smí jezdit jenom padesát před nájezdem na Nuselák, kde magistrála vede mezi činžákama, ale proč se na zmiňovanym úseku nesmí jezdit aspoň sedm pětek, když mezi Hlavákem a Holešovicema, tedy mnohem víc v centru, to neni žádnej problém?

Spíš si myslim, že tohle omezení vymyslel nějakej ezoterik, kterej se dostal do nějaký dopravní kómise a má pocit, že dnešní svět je zbytečně rychlej a zběsilej a lidi občas potřebujou zpomalit a zamyslet se sami nad sebou. Za sebe mu vzkazuju jednoznačnej nedík; sám chápu velmi dobře, že je občas vhodný trochu zabrzdit a kontemplovat; každoranní posezení na hajzlíku mi pro danej účel přijde ovšem mnohem vhodnější než jízda po pražský magistrále.

«
»