Notice: Undefined index: action in /www/1000vecicomeserou.cz/1000vecicomeserou.cz/wp-content/themes/clean-home/functions.php on line 30 1000 věcí, co mě serou » #841 PŘEDVOLEBNÍ SLOGANY

#841 PŘEDVOLEBNÍ SLOGANY

Posted: Říjen 6th, 2014 | Author: | Filed under: Attila Bič Boží | 30 komentářů »

Volby jako takový už mě dávno netankujou: dávno, dávno tomu, co jsem prchnul do své vnitřní emigrace a rozhodování o zásadních věcech nechal na těch, co setrvávají v iluzi, že svým hlasem mohou něco ovlivnit. Období před volbama je ale peklo i pro mě: celý město, už tak přeplněný reklamama na všechny zbytečnosti světa, je oblepený ksichtama lidí, nad kterejma bych si většinou odflusnul nebo bych jim minimálně ruku nepodal, a ty ksichty doplněný jednim velkolepym blabla napsanym verzálkama, aby to bylo jakože hned jasný.

Zrovna nedávno jsem přemejšlel o tom, že už jsem v životě taky párkrát zalhal, nejvíc asi ve scénáři jednoho naučnýho videa o internetu, do něhož jsem napsal, že Open Office je stejně kvalitní jako komerční kancelářské balíky. Oproti předvolebním sloganům, který v sobě a priori obsahujou sliby, který se nikdy nesplněj, jsem ale pravdomluvnej jak lilium. Třeba v Praze se dost těch slibů týká snížení počtu psích lejn v ulicích. Na to ovšem neexistuje jinej způsob, než hovnobrana v parcích a ulicích, která by zmrdům, co po svejch čoklech dodnes neuklízej, dávala ránu paralyzérem nebo nadejchnutí slzáku. Jsem ovšem ochotnej se vsadit, že žádnej zvolenej politik takovou akci nechystá.

Pod konkrétníma slibama si člověk aspoň dovede něco představit. Horší jsou pak ty absurdní blábolivý nesmysly, který neznamenaj ve skutečnosti vůbec nic. Je to logický: před volbama je těch hesel potřeba prostě spousta, takže se jako copywriter dostane k lizu i člověk, kterýmu by za normálních okolností nedali napsat ani leták na prodej předraženejch hrnců.

Sám se kolem reklamy občas trochu pomotávám a nemůžu si pomoct: pokud cokoliv píšete pro nějakou stranu a srdéčko vám pro ni přitom nebuší, je to špína všech špín. Jasně, existujou i jiný produkty, jejichž reklama je trochu vošajstlich. Ovšem pokud jako copywriter napíšete mistrovskej claim třeba na pizzu s hovnem, asi to neni věc, za kterou vás Pámbu vysloveně pochválí, ale případní kupci aspoň vědí, že za svoje chechtáky něco dostanou. Jasně, sice jenom pizzu s hovnem, ale i to je jistá hodnota. Od politiků, ať už vám na plakátech slibujou cokoliv, nedostanete po volbách za jejich sliby ani kulový, snad kromě ujištění, že situace je vážná, ale speciálně zřízená komise bude o problému usilovně jednat.

«
»