#683 TICKETPRO

Posted: Září 20th, 2013 | Author: | Filed under: Attila Bič Boží | 22 Comments »

Už se mi párkrát stalo, že jsem se ve svý bohatýrský lenivosti vykašlal na předprodej lístků a pak hořce splakal nad výdělkem. Včerejší koncert Ille sice nepůsobil, že bude vyprodanej, nechtěl jsem ale nic ponechat náhodě. Na Žižkov jsem namířeno neměl, lístky do Akráče prodává Ticketpro a Ticketportal, takže jsem udělal entetntýky dva špalíky a vybral Ticketpro, asi proto, že tuhle firmu pamatuju jako předprodejovýho průkopníka, ó jé, ty krásné dny dětství, kdy jsem si v devadesátkách u vokýnka v pražský Lucerně kupovával lístky na Mňágu.

Jsem tak nějak zpovykaně zvyklej na to, že si lístek na internetu objednám, posléze kartou zaplatím, vytisknu si elektronickou vstupenku a jsem vyzívanej – připadá mi to jako poměrně odpovídající technologie pro rok 2013. Jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistil, že Ticketpro bohužel zastydlo v těch devadesátkách. Ne teda, že by nešlo zaplatit kartou, to šlapalo jako hodinky. Drobnej problém nastal v okamžiku, kdy jsem si chtěl lístek vytisknout; teda on to nebyl problém drobnej, on to byl poměrně zásadní, protože nic takovýho Ticketpro zjevně nenabízí. Lístky zakoupený přes internet je možný si nechat buďto za kilo poslat, nebo vyzvednout osobně. Nu dobrá, můj prodejce, jeho hrad: komický mi ovšem připadá, že přestože má Ticketpro tři prdele předprodejních míst, lístky zakoupený na internetu je možný vyzvednout si na jednom jediným místě v Praze.

Mimochodem, ten internetovej obchod společnosti Ticketpro je kapitola sama pro sebe. Člověk si v něm musí vytvořit uživatelskej účet, což dává smysl. Když ovšem dokončí nákup lístku, zobrazí se mu webová stránka, na níž neni možný se z účtu odhlásit! Pár let jsem se programováním webovejch aplikací zabejval a myslim, že kdybych stvořil podobnej paskvil, co má na svejch stránkách Ticketpro, tak mi šéf ani nebude šahat na prémie, ale rovnou mi urve hlavu a nachčije mi do krku. Pro ty co nejsou IT políbeni, se pokusím vymyslet nějaký vhodný příměr: webové stránky společnosti Ticketpro fungujou podobně, jako kdybyste přišli do nemocnice nechat si spravit levej meniskus a když byste se probudili z narkózy, postával by tam nervózní doktor s tim, že se nějak spletli a vomylem vám vodporovali ledvinu. (Pravou).

No nic. Vydal jsem se tedy na Václavák, přečetl si na dveřích cedulku PŘIJDU HNED, vyčkal deset minut, než dorazila červenovlasá prodavačka, předložil osobní doklad a proti podpisu mi byly konečně vydány vytoužené lupeny. Trochu mě překvapilo, že se na lístku už neudává (tak jako za mejch mladejch let) zvlášť částka za vstupný a zvlášť manipulační poplatek pro předprodejce. Ale stačilo trošku googlovat a snadno jsem si určil, že za své služby si Ticketpro naúčtovalo pětačtyřicet vočí, což je, momentíček, skoro čtyřiadvacet procent ceny vstupenky. Samozřejmě platí univerzální pravidlo, že pokud se člověku nelíbí služby nějaký firmy, nemá je používat. Slibuju tady před nastoupenou jednotkou, že to ode mě byla jen mladická nerozvážnost a že už to nikdy v životě neudělám – a našim laskavejm čtenářům doporučuju úplně to samý. Protože tak, jak to předvádí Ticketpro, by rozhodně předprodej lístků v roce 2013 vypadat neměl.

«
»